9 Aralık 2013 Pazartesi

Neva, Ilgın Olut


Ilgın Olut’un ilk romanı “Neva”. Kendisinin de son sözünde söylediği gibi edebi kaygı güdülerek yazılmış bir roman değil. Hani, arkadaş ortamında oturup geçmişteki anılarınızı hatırlamaya çalışırsınız ya… Bazı kısımları eksik kalır. Ya da bazen bir hikayeye başlarsınız. Anlatmaya başlarken çok önemliymiş gibi gelir ama sonra “öyle işte, neyse” deyip bitirirsiniz. Kitap karakteri Ilgın’ın Neva ile tanışana kadar ki süreci bana hep bunu hissettirdi. Zaman zaman merak ettiğim soruların cevaplarını alamadım. Hikaye Ankara’da geçmeye başlayıp, Neva konuya dahil olunca, kitap daha çok içine çekti beni.. Ahh aşk….
Kitabın başlarında “hayatında aşık olacağı kadını bekleyen, onu arayan, bu kadar isteyen bir erkek olur mu yahu” demiştim. Sonra aslında niyetin sadece aşk olmayışı, kendi ahlaki yargısızlığını, Neva üzerinde yargısız infaza dönüştürmesi beni bir hayli sinirlendirdi açıkçası ama maalesef şaşırtmadı.

Kitap bittiğinde, elimde öylece kala kaldım. Sanırım bazı erkeklerin bu kadar katı, bu kadar sadece kendi duygularını düşünmelerini pek kabullenemiyorum ben. “Aman bu sadece bir kurgu demeyin”. Gerçek bir hikaye... Üstelik kitap yorumlarını okuyunca aynı düşünceye sahip insanların olduğunu görmek beni biraz kızdırdı…

Bu yazdıklarımdan kitapla ilgili düşüncelerimin olumsuz olduğunu düşünmeyin. Bu kadar çok şeyi hissettirebildiğine göre başarılı bir romandır zaten bana göre. Sonu biraz trajik olsa da okumanızı tavsiye ediyorum. Bu arada 2013 yılında aynı isimle filmi de çekildi.

Son sözüm, bazen yaptığımız bir hareketin ya da söylediğimiz bir kırıcı sözün bedelini hayatımızla öderiz. Yaşamaya devam etsek bile... Sevgiyle kalın..

Yazar: Ilgın Olut
Yayınevi: Doğan Kitap

DR: 18,99 TL
İdefix: 16,25 TL
İlk Nokta: 18,75 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder