13 Ocak 2014 Pazartesi

Diyette son durum..

10 Ocak'ta diyetteki 3 ayımı tamamladım. Yemek sonrası tatlı istekleri azalmakla beraber, zaman zaman  yordu beni bir hayli. 6 kilo verdim:) O iyi oldu tabi... Son tahliller iyi çıktı ama diyetisyenle aramızda geçen konuşmayı anlatırsam duygularımı daha iyi anlarsınız sanırım.
 
Açlık insülin değerimin 17 olduğundan bahsetmiştim. Diyet sonrası bu değer 3,41'e düşünce tebrikleri kabul ettim tabi. Bundan cesaret alıp, "diyeti biraz esnetebilir miyim?" diye sordum. Amacım ne? hiç yoktan 2-3 haftada bir, 1 dilim pasta falan yesem... Cevap ne olsa beğenirsiniz... Giriş cümlesine bak: "tabi tabi esnetebilirsiniz, akşam öğününüze bir dilim ekmek ekleyebilirsiniz" dedi. Yalnız cümlenin sonuna nokta koyamadı kadıncağız. Nasıl baktıysam yüzüne, cümleyi virgülle bitirip "esnetmek derken siz neyi kastetmiştiniz?" dedi.. Hele şükür dedim içimden, "yani pasta yesem, bir dilim" dedim. O tedirginliğin intikamını aldı, "Ben yerinizde olsam yemezdim", dedi. Sonra halime acıdı mı artık, dalga mı geçti orasını pek anlayamadım, "belki yoğurdun içine biraz light bisküvi doğrayıp, dolaba koysanız tatlı olur" dedi.. Çocuk mu kandırıyor acaba?
 
Yüzümdeki ifadeden korkmuş olacak ki, yeni bir tarife geçti. 1-2 ayda 1, az hurma ile tatlandırılmış, bol tarçınlı tatlı benzeri bir şeye izin vermeye karar verdi... Henüz denemedim. Deneyince, yenilebilir bir şey çıkarsa sonuçta tarif yazarım.
 
Sonuç böyle.. İnsülin direnci için medikal tedaviden önce ilk çözüm diyet yapmak. Başarabilirsiniz.. Ama aslında esas yapılması gereken beslenirken glisemik indekse biraz dikkat etmek.. Sorun oluşmadan temelden çözüme ulaşmış olursunuz bu şekilde...
 
Sağlıklı bir hafta diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder