29 Aralık 2016 Perşembe

Ateşin Şarkısı, Tess Gerritsen

Uzun zamandır çıkmasını hasretle bekliyordum. Tess Gerritsen, yeni kitabı Ateşin Şarkısı ile kendisine neden hayran olduğumu bir kere daha hatırlattı bana.

Hikayede keman sanatçısı Julia, Roma seyahati sırasında bir antikacı dükkanına gider ve enteresan, karmakarışık notalarla dolu bir eseri kendisine hediye olarak satın alır. Eve dönüp Incendio isimli besteyi çalmaya başladığında 3 yaşındaki kızı Lily önce kedilerine sonra da elindeki cam parçası ile Julia'ya saldırır. Bir anne olarak okuyunca, masum bebeğinden korkma hissi beni oldukça etkiledi açıkçası. Gerildim bir hayli. Başta kocası olmak üzere kimse Julia'ya inanmayınca, Julia bu şarkının gizemini nasıl çözecek?

Hikaye ara ara geri dönerek bestenin geçmişteki hikayesini de anlatıyor. Bu bestenin sahibi Lorenzo'nun tutkulu aşkını, aşkı ile ailesi arasında kalışını, İtalya'da Yahudilerin çektiklerini soluksuz okudum. Başlardaki gerilim yerini son sayfalarda derin bir acıya bıraktı. 

Ateşin Şarkısı'nı diğer Tess Gerritsen kitaplarından biraz farklı buldum açıkçası. Genellikle kurgusal hikayeler okumaya alışık olduğum bir yazar olduğu için, tarihsel bir olayı, hem de böyle hassas bir olayı, bu denli detaylı ve açık sözlü yazmış olmasını oldukça etkileyici buldum. Duyguları inanılmaz güzel yansıtmış bence. Her zamanki gibi çok akıcı. Bir gün sürdü ve yine yeni bir kitabını hasretle beklemeye başladım. Son sözüm:) Ateşin Şarkısı'nı büyük bir sevgiyle tavsiye ediyorum.

Yazar: Tess Gerritsen
Çeviri: Cumhur Mısırlıoğlu
Yayın evi: Martı

DR: 12 TL
İdefix: 11 TL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder