12 Nisan 2014 Cumartesi

Sütlü limonlu irmik tatlısı:)

Kasım ayından beri bugünlerin hayalini kuruyorum. En azından haftada bir gün hafif bir sütlü tatlıya kavuşmak için bekliyordum. Son 2 test de tamamen normal çıkınca "karbohidrat sayım diyetinden" birazcık daha esnek olan "karbohidrat değişim diyetine" geçtim. Bu da ödül olarak az şekerli bir sütlü tatlıyı beraberinde getirdi... Peki hangi tatlı??? Biraz önce yaptım hemen sizinle paylaşıyorum. Sütlü limonlu irmik tatlısı..
Malzemeler;
3 su bardağı yarım yağlı süt
1/2 su bardağı su
1/2 su bardağı irmik
2-3 çorba kaşığı şeker (isteğe bağlı, ne kadar az o kadar iyi)
Limon kabuğu rendesi
Tarçın

Yapılışı çok kolay.. Herşeyi katın karıştırın.. Orta ateşte muhallebi kıvamına gelinceye kadar kaynatın. Önceden suyla ıslatılmış borcama dökün. Bu püf noktası:) Üzerini "kesinlikle" tarçınla süsleyin.. Çünkü tam bir diyabet düşmanı tarçın.. 

Bu 4 kişilik bir tarif.. 1 porsiyonu 250-300 kalori civarı.. İster şekerle başınız dertte olsun, ister kilolarınızla.. Belki sadece sağlıklı yaşamak için, ana öğünden "2 saat sonra" bir porsiyon yiyebilirsiniz..

Mutlu hafta sonları...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder