27 Nisan 2017 Perşembe

Bebeğime yemek tarifi-3, Şekersiz bebe bisküvisi

Bebe bisküvisini paketli olarak mı alıyorsunuz? Onun yerine evde kolaylıkla yapabilirsiniz. İçine dilediğiniz kuru meyveyi ekleyerek tatlandırabilir, yumurta koyarak daha besleyici hale getirebilirsiniz. Çok sayıda tarif var internette. Ben daha yumuşak kıvamlı bir bisküvi tercih ettiğim için sonuçtan oldukça mutlu oldum.

Gelelim tarife,

-10 adet hurma
-2-3 çay bardağı tam buğday unu
-Yarım çay bardağı ruşeym
-Yarım çay bardağı irmik
-2 çay bardağı pirinç unu
-3 yemek kaşığı yoğurt
-4 yemek kaşığı zeytin yağ
-1 yumurta

10 adet hurmayı, ki ben daha etli olduğu için İran hurması tercih ettim, soyup doğruyoruz. Yumurta ile yoğurdu çırpıp, üzerine zeytin yağı ekliyoruz. Sonra irmik, ruşeym ve pirinç ununu ekliyoruz. Hurmaları ya da dilediğiniz kuru meyveyi de ekledikten sonra hamuru yoğuruyoruz. Sonra yavaş yavaş hamur toparlanana kadar tam buğday ununu ekliyoruz.

Daha sonra bir merdane yardımıyla düzleştiriyorsunuz. İsterseniz kalıpla şekil çıkarabilirsiniz. Sonra da önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında rengi istediğiniz ölçüde koyulaşana kadar pişiriyorsunuz.

Not: Bulut tarçın sevmediği için ben koymadım siz koyabilirsiniz. Bir de hurma sayısını yarıya düşürüp, yarım muz da konulabilir ama bu defa unu biraz arttırmak gerekiyor çünkü kıvam daha yumuşak oluyor.

Afiyet olsun bebiklere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder