31 Aralık 2013 Salı

Budapeşte'de sonbahar..

Bir sonbahar zamanı... Aniden karar verilmiş bir gezi rotasının ortasında, Budapeşte'deyiz. Zaman zaman yağmur eşlik ediyor bize. Şehir güzel.. Kalbinin tam ortasından akıyor Tuna.. Gezilecek yer çok.. En detaylı bilgiler bu sayfada..

 
Yollarda aniden karşıma çıkan heykelleri seviyorum. Bu heykel Macar Şair Miklos Radnoti'ye ait. Soykırım zamanı hayatını kaybetmiş..

 
Aziz İstvan Katedrali, geniş ve aydınlık bir meydanda bulunan Budapeşte'nin en görülesi yapılarından. 1 kubbe ve 2 çan kulesinden oluşan bu heybetli katedralin bulunduğu meydan sağında solunda yer alan kafelerle oldukça sıcak ve vakit geçirilebilir bir yer...

 

Kilitler.. Ben köprüye kilitlemeyi düşünmüştüm. Bu kalabalık kilitleri görünce dayanamadım. Herkes sonsuzluk diler..


Tuna.. Budapeşte'nin kalbi. Farklı şehirlerin içinden dolana dolana akan Tuna nehri Budapeşte'de daha bir anlamlı sanki.. Ufukta ağaçların görüldüğü kısım Margit adası..


Mavi mavi İkaruslar her yanda... Macar yapımı olduğunu bilmiyordum tabi ben.. Bu eziyet sadece Türkiye'de yaşanıyor sanıyordum. Şaşırmıştım bir hayli..


Margit adası oldukça huzurlu bir yerdi. Sonbahar bu kadar mı yakışır bir yere.. Her yer sonbahar sarısı..


Buda kısmı eski yerleşimin olduğu kısım. Peşte'ye kıyasla biraz daha tarih kokuyor. Bu yokuş, Gül baba yokuşu.

 
Dik yokuşun sonunda sadece Türkler değil, Macarlar tarafından da çok sevilen, elinde tahta kılıcı, sarığında gülü eksik olmayan Gül babanın türbesi var.. 150 yıl Osmanlı hakimiyetinde kalmış Budapeşte. Her yerde bize ait eserler var. Atatürk sokağı başta olmak üzere, han, hamam korumuşlar..


Parlamento binası... Londra’nın Parlamento Binası’ndan esinlenerek inşa edilmiş. Ülkenin en büyük binası ve Budapeşte'nin sembolü. Akşam ışıklandırılmış halini görmek lazım..

 
Tuna nehrinin üzerinden Buda ve Peşte yakasını birbirine bağlayan 8 adet köprü var. Bunlardan en ünlüsü Zincir köprüsü.. Adını asma zincirlerinden alıyor. Hikayesi de ilginç. Rivayete göre, köprünün mimarı İngiliz William Tierney Clark köprünün yapımında herhangi bir hatası olursa intihar edeceğini söylemiş. Müthiş bir köprü tasarlamış. Ancak açılışta bir çocuk köprünün giriş noktalarındaki aslanların dili olmadığını fark etmiş. Clark verdiği sözün ağırlığına dayanamayarak intihar etmiş.


Budapeşte'nin en ünlü tatlısı kürtöskalacs:) Okunuşu körtoşkola:) Bu tatlıyı yiyebileceğiniz en ünlü yer Molnar's kürtöskalacs. Deneyin derim..

 
Buda tarafında en ünlü meydan Kahramanlar meydanı (Hösök Tere)...



Kahramanlar meydanının arkasında kışın buz tutan ve pist haline gelen alan...

 
Kale Tepesi olarak da adlandırılan Kraliyet Sarayı’nın bulunduğu tepede Matthias Kilisesi ve Balıkçı Tabyası bulunuyor. Manzarası müthiş..

 
Işıklı bir yıl diliyorum!!!
 

2 yorum:

  1. Budapeştede alternatifleri ararken sitedeki resimlere bakıp birazda gaza geldik :) Budapeştede bir turkçe rehber bulduk ( www.budapeste.net ) ve alternatif bir tur istedik. Tam anlamiyla harikaydi. Tüm resimdeki yerleri ve Budapeştenin alternatif sıra dışı mekanlarını iki gün boyunce gezdik. En çok hoşumuza gidende ikinci el dükkanları ve bit pazarıydı. Harika yağlı boya tablo buldum 80 euroya.....

    YanıtlaSil
  2. Tatilinizin güzel geçmesine çok sevindim.. Biz de bit pazarından sevimli bir vazo ile dönmüştük. O kadar yol elimizde onu taşıdığımıza inanamıyorum bazen:)

    YanıtlaSil