25 Kasım 2013 Pazartesi

İlk tanışma:)


İlk kez 2012 yılında Hollanda'da (Hoorn'da) Westfries Müzesini gezerken görmüştüm kesilmiş kağıt örneklerini. Zaten bir çoğumuzda vardır "yaparım ben bundan ya" düşüncesi. Gerçi şimdi düşününce oradakilerin çok üst düzey çalışmalar olduğunu fark ediyorum ama acemilik işte..




 
Geçen yaz hiç beklenmedik bir kayıp yaşayınca, bununla başa çıkmazsam daha zor günler geçireceğimi fark ettim. Aklıma birden o müzedeki resimler geldi.

İnce bir maket bıçağı ve renkli bir karton aldım. Kendimce resimlerde kestikleri şeyin beyaz kağıt olduğuna karar verdim ve çizip kestim. Ortaya bu çıktı:) ve sevgili dedeciğimin anısına salondaki baş köşeye yerleşti.


 
Sonra biraz araştırma yaptım. Kesilenin kağıt değil karton olduğunu öğrendim. Bir kesme matı edindim. Bir-iki taklit örnekten sonra kendime ait resimlerim oldu:)
 
ve şimdilik son söz, beni yukardan izlediğini bildiğim dedeciğime. Duaların gidince çok eksik kaldım...
 
Alıştığını anlamanın dayanılmaz ağırlığı altında
Kırılıyor ellerinin arasında kalan küçücük parmaklarım
Yürüdüğümüz yollar
Uzayıp düğüm oluyor boğazımda
Geçen bunca zamanın "keşke"lerinden
Geçirilen vakitlerin güzelliğini çıkarıyorum
Aynı sonuca bazen gülümsüyorum
Hala bazen ağlıyorum
 
Yüzün bembeyaz, gözlerim simsiyah oluyor yine
Alışmak
Ne garip…

2 yorum:

  1. Hanife güzel bir blog olmuş, devammmm :) yazılarını beğendim, devem ve devammmmm, durmak yok <3 Hacer Ünlü

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim hocam:)

    YanıtlaSil